Predictive validity of the college entrance language test of UIN Sunan Ampel Surabaya toward students’ achievement of English Teacher Education Department (PBI)

This item is published by Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya

M Zakaria, Adityawarman (2016) Predictive validity of the college entrance language test of UIN Sunan Ampel Surabaya toward students’ achievement of English Teacher Education Department (PBI). Undergraduate thesis, UIN Sunan Ampel Surabaya.

[img]
Preview
Text
Cover.pdf

Download (152kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Abstrak.pdf

Download (29kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Daftar Isi.pdf

Download (30kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Bab 1.pdf

Download (89kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Bab 2.pdf

Download (152kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Bab 3.pdf

Download (126kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Bab 4.pdf

Download (115kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Bab 5.pdf

Download (33kB) | Preview
[img]
Preview
Text
Daftar Pustaka.pdf

Download (29kB) | Preview

Abstract

Hubungan antara ujian SPMB mata pelajaran bahasa dan prestasi mahasiswa jurusan Pendidikan Bahasa Inggris dilaksanakan untuk mengetahui validitas prediksi ujian SPMB mata pelajaran bahasa sebagai prediktor utama dalam menentukan diterima atau tidaknya calon mahasiswa yang memilih jurusan Pendidikan Bahasa Inggris sebagai pilihannya. Oleh karena itu mengetahui kualitas tes bahasa pada ujian SPMB dalam memprediksi kualitas siswa adalah penting karena tes tersebut merupakan pintu untuk menyaring calon mahasiswa yang terbaik yang akan masuk ke jurusan Pendidikan Bahasa Inggris. Atas dasar tersebut peneliti melaksanakan penelitian tentang hubungan antara ujian SPMB mata pelajaran bahasa dan prestasi mahasiswa jurusan Pendidikan Bahasa Inggris di semester awal. Nilai yang di butuhkan dalam penelitian ini sebagai pembanding untuk mengetahui validitas prediksi ujian SPMB mata pelajaran bahasa adalah nilai Intensive Course (IC) pada semester satu tahun ajaran 2014-2016. Intensive Course (IC) adalah salah satu mata pelajaran yang ada di semester awal di jurusan Pendidikan Bahasa Inggris (PBI). Untuk menganalisa hubungan antara ujian SPMB mata pelajaran bahasa dan prestasi mahasiswa jurusan Pendidikan Bahasa Inggris peneliti menggunakan rumus pearson product moment dengan media program SPSS versi 16.0. hasil dari hitungan program SPSS versi 16.0 adalah 0,428. Hal ini menunjukkan bahwa korelasi keduanya berada pada level high. Artinya H0 ditolak dan H1 diterima. Oleh karena itu siswa yang mendapatkan nilai tinggi pada ujian SPMB pada mata pelajaran bahasa akan lebih mempunyai peluang untuk mendapatkan nilai tinggi pada mata pelajaran Intensive Course (IC).
Key word: Validitas Prediksi, ujian SPMB Mata Pelajaran Bahasa, Intensive Course (IC)

The correlation of college entrance language test of UIN Sunan Ampel Surabaya and students’ Achievement of English Teacher Education Department (PBI) is conducted to know the predictive validity of the college entrance language test as the main predictor in accepting and rejecting the pre-college students who want to study in languages program including English Teacher Education Department (PBI). Therefore, knowing the quality of the language material in college entrance test in predicting students’ ability is important because it is the way to filter the best pre college students of English Teacher Education Department (PBI). For that, the researcher conducted the study about the correlation of college entrance language test of UIN Sunan Ampel Surabaya and students’ Achievement of English Teacher Education Department (PBI) in the first semester. The scores needed in the first semester which becomes the measurement variable to know the predictive validity of the college entrance language test is Intensive course (IC). Intensive Course (IC) is one of couses in the first semester of English Teacher Education Department (PBI). This research focuses on the college entrance language test scores academic year 2014-2015 and Intensive Course (IC) scores academic year 2014-2015. To analyze the correlation between those two scores, the researcher uses Pearson Product Moment Correlation through SPSS 16.0 version program. The result of Pearson Product Moment Correlation analysis through SPSS version 16.0 program shows that the college entrance language test scores of UIN Sunan Ampel Surabaya academic year 2014-2015 and Intensive Course (IC) scores academic year 2014-2015 have a correlation in 0,428. From the guidence criterion table, 0,428 is catagorized as high correlation in average (between 0,40-0,59). It means that H0 is rejected and H1 is accepted. Therefore, the students achieved high scores in college entrance language test are also more likely to achieved high scores in Intensive Course (IC).

Statistic

Downloads from over the past year. Other digital versions may also be available to download e.g. from the publisher's website.

Item Type: Thesis (Undergraduate)
Creators:
CreatorsEmailNIM
M Zakaria, Adityawarman--D05211014
Contributors:
ContributionNameEmailNIDN
Thesis advisorArbaiyah, Arbaiyaharba_gusti@yahoo.com2003056401
Subjects: Bahasa Inggris
Pendidikan
Pendidikan > Evaluasi
Keywords: Tes Bahasa; Bahasa Inggris; Universitas; Lembaga Bahasa
Divisions: Fakultas Tarbiyah dan Keguruan > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: M Zakaria Aditya Warman
Date Deposited: 18 Apr 2016 04:21
Last Modified: 02 Dec 2019 06:06
URI: http://digilib.uinsa.ac.id/id/eprint/5694

Actions (login required)

View Item View Item