Cultural thoughts in Alice Munro's selected short stories

This item is published by Universitas Islam Negeri Sunan Ampel Surabaya

Fanani, Abu (2016) Cultural thoughts in Alice Munro's selected short stories. In: Proceedings International Seminar Culture Across Perspectives III (Cap-III); Cultural Engineering in Postmodern Era, 21 September 2016, Semarang.

[img] Text
Abu Fanani_Cultural thoughts in Alice Munro's selected short stories.pdf
Restricted to Repository staff only

Download (612kB) | Request a copy
Official URL: http://eprints.undip.ac.id/57870/1/cap-iii-proceed...

Abstract

Penelitian ini untuk mengetahui Pikiran Pikiran Budaya Alice Munro di dalam cerpen cerpen pilihan yang ditulis oleh Alice Munro. Di Artikel ini, peneliti menganalisa cerpen-cerpen Alice Munro: Dance of the Happy Shades, Who Do You Think You Are?, Something I’ve Been Meaning to Tell You, The Moons of Jupiter, Friend of My Youth, Hateship, Friendship, Courtship, Loveship, Marriage, dan The Progress of Love. Peneliti menggunakan teori Budaya yaitu teori Organized Behavior oleh Bronislaw Malinowsky. Peneliti menganalisa pikiran-pikiran budaya para tokoh dalam cerpen: budaya kencan, budaya pesta ulang tahun, budaya main kartu, budaya menginap di rumah teman, budaya merokok seorang wanita menurut pandangan orang desa, budaya menanyakan keadaan seseorang apapun yang sedang terjadi, budaya agama, kelas social yang semuanya itu terangkum ke dalam adat, agama dan kelas sosial. Sementara adat, agama dan kelas social ada dalam teori di atas. Akhirnya peneliti menyimpulkan bahwa para tokoh dalam cerpen bertingkah dan berbicara merepresentasikan budaya yang ada dalam teori, yaitu agama, adat dan kelas social.

Statistic

Downloads from over the past year. Other digital versions may also be available to download e.g. from the publisher's website.

Item Type: Conference or Workshop Item (Paper)
Creators:
CreatorsEmailNIM
Fanani, Abuabufanani@yahoo.comUNSPECIFIED
Subjects: Bahasa Inggris
Kesusastraan > Kesusastraan Inggris
Budaya
Linguistik
Keywords: Custom; religion; social class
Divisions: Karya Ilmiah > Prosiding
Depositing User: Fanani Abu
Date Deposited: 17 Dec 2018 03:19
Last Modified: 17 Dec 2018 04:27
URI: http://digilib.uinsa.ac.id/id/eprint/28848

Actions (login required)

View Item View Item